• Det ble ufarlig å tegne et hus : hvordan kan læremidler for et datategneprogram utformes for å fremme læring? 

      Sundfør, Ingolf (Master thesis, 2009)
      Hvordan kan læremidler for et data-tegneprogram utformes for å fremme læring? - Hva fremmer læring? - Hva hemmer læring? Jeg er tegnelærer på Fagskolen i Oslo. Et behov for lærebøker som raskt kan gi studentene kompetanse ...
    • Rekruttering til tannteknikerstudiet : yrkessosialisering eller frafall 

      Haugen, Hilde Kjærnet (Master thesis, 2009)
      Utgangspunktet for denne mastergradsoppgaven var min undring knyttet til rekruttering og frafall av tannteknikerstudenter. Som lærer på tannteknikerutdanningen ved høgskolen i Oslo har jeg de senere år sett et økende fokus ...
    • Skolens evne til å ivareta krenkede lærere 

      Skåland, Børge; Kleiveland, Jostein (Psykologi i kommunen;Nr. 6 2020, Peer reviewed; Journal article, 2020-12-12)
      Bakgrunnen for denne artikkelen er økende dokumentasjon av og fokus på læreres utsatthet for vold fra elever. Det synes som om det ikke skjer nok i praksis for å kunne støtte lærere som blir voldsutsatt. Problemsstillingen ...